Skip to main content

Digital rådgivning af medlemmer under corona-nedlukning

Hvordan kan medlemsrådgivning i LLO fungere, når man ikke må mødes fysisk?

Det har nogle med god grund måske spurgt sig selv om.

Vi Lejere har viderebragt spørgsmålet til Eva Stjerneby Jensen, der med en baggrund som ejendomsmægler sidder som medlemsrådgiver i LLO Hovedstaden. Hun fortæller:

”Jeg har altid været glad for at møde vores medlemmer til fysiske møder. Når man sidder sammen ved et bord, kan man se hinanden i øjnene, og det er nemt at have en dialog om det spørgsmål, der optager den person, man sidder over for. Det gjorde det også nemt for medlemmer at dele relevante dokumenter, som jo er en vigtig del af medlemsrådgivningen for os i LLO.”

”En anden oplevelse”

”Inden vi i LLOH startede med at benytte de elektroniske møder, savnede jeg at kunne mødes med vores medlemmer fysisk. Vi tog det meste over telefonen og pr. mail. Men nu er jeg blevet vant til at bruge Teams til at holde møder. Og faktisk har både jeg og vores medlemmer stort udbytte af det. For nylig talte jeg med et medlem om det. Han syntes ligesom jeg, at man får en anden oplevelse af samtalen via Teams, end igennem e-mails eller telefonsamtaler. Vi var enige om, at det var næsten lige så godt som at sidde over for hinanden ved et rigtigt bord. Man har en bedre dialog, fordi man kan se hinandens ansigtsudtryk -og så er det meget lettere at tale sammen. Derudover kan man let tilgå og vise relevante dokumenter”.

På spørgsmålet, om digitale møder er en god måde for LLOs medlemmer at få rådgivning i fremtiden, svarer Eva:

”Ja, det tror jeg bestemt. Nogen af vores medlemmer bor langt væk fra det indre København, hvor jeg sidder, men med de digitale muligheder kan vi alligevel holde gode møder.”

 

Om forfatteren

LLO

Back to top