Skip to main content

Min udlejer svarer ikke

HEJ LLO!

Hvad gør jeg, hvis min gamle udlejer hverken svarer mig eller har tilbagebetalt mit depositum..?

Mvh .

Emma

 

SVAR:

KÆRE EMMA,

Hvis du er uenig med din tidligere udlejer om udbetaling af depositum, så er det muligt at indbringe sagen for Huslejenævnet. Det kan jeg hjælpe dig med. I så fald vil jeg bede dig om at sende den gamle lejekontrakt og andre relevante dokumenter (fx indflytnings- og fraflytningsrapport, flytteopgørelse, kvittering for aflevering af nøgler, billeder af lejemålet).

I forhold til dit nuværende lejemål, så lovede jeg pr. telefon at vende tilbage med en plan for det videre forløb. Som jeg har gjort dig opmærksom på i mail af 28. juli, så er jeg enig i, at din husleje er for høj.

Jeg anbefaler som tidligere skrevet, at du fremsender den vedhæftede BBR-besked til nævnet, så de har korrekt oplysning om lejemålets størrelse. Derudover foreslår jeg, at du også skriver til nævnet, at udgiften til vand og varme er indeholdt i din husleje og at opkrævningen derfor er i strid med lejelovens § 36.

Du er velkommen til at videresende eventuelle høringsbreve fra nævnet, hvis jeg skal rådgive dig herom.

Og til sidst, hvis du er nysgerrig på, om din tidsbegrænsning er gyldig, kan vi booke et møde med en advokat for dig. I så fald må du gerne oplyse, om din udlejer på nuværende tidspunkt aktivt har forsøgt at sælge lejligheden?

 

Du ønskes en god weekend.

Venlig hilsen

Camilla Stokholm

Stud.jur., medlemsrådgiver

Om forfatteren

Camilla Stokholm

Camilla Stokholm, stud.jur., medlemsrådgiver LLO Hovedstaden

Back to top